18 Ağu 2012

Manisa Kebabı / Manisa Kebab


Malzemeler:
  • 300-350 gr kuşbaşı doğranmış et
  • 2-3 adet minik havuç (baby carrot)
  • 6 adet minik biber
  • 1 adet orta boy domates
  • 3 diş sarımsak
  • 1 adet soğan
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • tuz, pulbiber, kekik
  • benim dünden kaln biraz mısır ve bezelye vardı onlarıda malzemelere ekledim
Krep için:
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı su
  • 1 su bardağı un (ben daha fazla kullandım)
  • 2 yumurta
  • göz kararı tuz
Yapılışı:
  • Etlerin çabuk pişmesini istiyorsanız düdüklüde pişirin, zamanınız varsa eğer tencerede kısık ateşte suyu çekilene kadar pişirin.
  • Doğranmış soğanı ve sarımsağı ekleyin karıştırın
  • Doğranmış biberi ekleyin karıştırın
  • Havucu ve salçayı ekleyip bir kaç dakika pişirin.
  • Domates ve baharatlarıda ekledikten sonra iyice pişene kadar ocakta bekletin.
  • Tenceredekiler pişerken bir yandan krep hamurunu yapıp krepleri tavada hazırlayın yaklaşık 8 adet çıkıyor. Krep hamurunun yoğunluğuna göre su ve süt ekleyebilirsiniz.
  • Krepleri bir kasenin içine koyun, kenarları taşacak şekilde.
  • Ortasına etimizi koyuyoruz ve kapatıp ters çeviriyoruz. Üzerine kaşar dilimi koyup fırına veriyoruz.
  • Kaşar eridikten sonra kebabımız hazırdır.
Görsel, tat ve sunum olarak  misafirlere verilebilecek güzel bir yemek.
 Not: Kaselerden krebi ters çevirdiğimde içindeki etler dağılacak diye düşünüyordum o yüzden kreplerin altına extra lavaş döşedim ama hiç gerek yokmuş, kreplerin hiçbiri ne açıldı ne dağıldı.


2 yorum: