12 Nis 2014

Karamelli Pudingli Yumusak Kek

Bu keki, 3 tarifden derledim ve sonuc olarak yumusacik, karamel tadinda nefis bisey cikti. Esim bayildi tadina ve bende hemen tarif defterime ekledim ki ilerleyen zamanlarda kaybolmasin. Yaptigim bir cok tarifi unutmam diyerek yazmiyorum ve sonra ihtiyacim oldugumda unutmus oluyorum :) o zamanlarda kendimi ayri bir sevesim geliyor :D

Gelelim tarifimize, kisaca kek; oktay usta yumusak tatlisindan, krema bana ait, karamel; cahide jibek karamel yapimi (yarim olcu yaptim)





Kek malzemeleri
  • 3 yumurta (ben 2 kullandim)
  • 1 cay br toz seker
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk kabartma tozu
  • 3 corba kasigi un (unu fazla koyarsaniz kek yumusak olmaz)
Krema malzemeleri
  • 2 su br sut
  • 1,5 cay br krema( sut, yagsiz oldugu icin krema ekledim, tamamen size kalmis eklemek, eger eklemeyecekseniz ayni olcude sut ekleyin)
  • 1,5 cay br seker
  • 3 tatli kasigi un (tepeleme degil)
  • 3 tatli kasigi nisasta (tepeleme degil)
Not: Krema yerine hazir puding kullanabilirsiniz.
Krema icin butun malzemeleri karistirin ve koyulasana kadar pisirin.
Karamel Yapimi  bu olcunun yarisini yaptim ve kaynayan kremanin icine atip eriyene kadar karistirdim.

Kek icin, yumurta ile sekeri iyice cirpin ve diger malzemeleri ekleyip onceden isitilmis 180 dereceli firinda pisirin.

Kek soguduktan sonra kremayi uzerine yayin ve en az 1-2 saat beklettikten sonra servis edin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder