18 Ağu 2012

Browni

Yine elimdeki malzemelere göre değiştirdiğim tarif ama asıl tarifi vereceğim. Oktay ustanın browni tarifi olarak geçiyor.

Malzemeler:
  • 125 gram tereyağı
  • 300 gram bitter çikolata (ben 100-150 gr çikolata sosu kullandım )
  • Bir buçuk su bardağı toz şeker (1 su bardağından biraz fazla kullandım)
  • 3 tane yumurta (2 yumurta kullandım)
  • 1 su bardağı un ( herzamanki gibi unu biraz eklemek durumunda kaldım)
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay kaşığı granül kahve (kullanmadım)
  • 1 paket vanilya
  • Yarım çay kaşığı tuz (unuttum :)
  • 1 su bardağı ceviz

Yapılışı:
  • Öncelikle bitter çikolataları ve tereyağını benmari usulü ile eritiyoruz. Eriyen çikolataların içine granül kahveyi, kakaoyu ekleyip karıştırıyoruz. Derin bir çırpma kabının içine şeker, yumurta, vanilya ekleyip köpük köpük olana kadar iyice çırpıyoruz. Yumurtalı karışımın içine eritilmiş çikolatayı karıştırıp çırpıyoruz. Ardından içine tuz ve elenmiş unu ekleyip çırpıyoruz.
  • Cevizleri mutfak robotundan geçirerek ufalayıp, karışımın içine atıyoruz ve karıştırıyoruz. Ardından borcam bir tepsiyi yağlayarak veya tabanına yağlı kağıt sererek browni karışımı döküyoruz. Fırını 180 dereceye ayarlayıp 5 dakika ısıtıp, browni tepsisini fırına veriyoruz. 25 dakika sonra pişmiş olan browniyi fırından çıkarıyoruz. 10 dakika ılımaya bıraktığımız browni, üstü çıtır çıtır, içi ıslak şekilde dilimlenip servis edilmeye hazır. Afiyet olsun. 

Kaynak : http://www.oktayustayemektarifleri.com/browni-tarifi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder