17 Ağu 2012

Misket Köfte / Meat Balls

Köfteler güzeldi, gerçektende güzeldi :D Tarifini bende dahil unutmamak için yazmalıyım.

Sarımsaklı Misket Köfte
Malzemeler:
  • 250-300 gr kıyma (yaklaşık bu kadar kullandım tam ölçüsünü bilmiyorum)
  • 2 dilim ekmek içi ( rondodan geçirdim)
  • 3 diş sarımsak
  • yarım yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yumurta
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • tuz
  • arzu ederseniz karabiber, pulbiber, kimyon
     ve kekik (ben bunların hepsinden biraz kullandım)
Yapılışı:
  • Sarımsakları minik doğra ve diğer malzemelerle yoğurarak bütünleşmesini sağla.
  • 30 dk dinlendir.
  • Minik ceviz büyüklüğünde yuvarla ve sıvı yağda kızart.
Ben extra olarak domates sosu hazırladım ve o sosta biraz çevirdim. Makarna ile beraber sundum hoş bir ikili oldu.
Domates sosu için: 1 adet soğanı minik minik doğrayıp yağda kavurdum ardından 1 yemek kaşığı biber salçası ekledim karıştırdım. Ardından soyulmuş ve doğranmış domatesleri ilave edip biraz daha karıştırdım ve su ekledim yaklaşık yarım su bardağı kadar. Ardından da kızarmış köftelerimi içine attım.

Bildiğim kadarı ile misket köftenin özelliği sos ile beraber ikram edilmesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder