7 Mar 2013

Dünyanın En İyi Havuçlu Keki



Ismi yine cok iddali ama benim verdigim bir isim degil. Keki sevdim, hazir kekmis gibi bir izlenim birakti. Yaparken bazi degisiklikler yaptim, mesela 2 su br seker yaziyordu ben 1.5 u bardagi kullandim. 1, 1/4 su br siviyag yerine 1 su br kullandim ki bu bile bence cok cok fazla. Diger yapisimda sekeri 1 su bardagindan cok az fazla katacagim, yagi ise yarim su br eklicem. Havucu rendelerken kucuk rendeledim pek dise gelmedi, buyuk rendelenmesi hem goruntu hemde hemde tat olarak daha iyi olacaktir. Ayrica uzerine yapilmasi gereken kremasini malzeme eksikliginden yapamadim. Ama eminim kremasi ile cok daha guzel tat olacaktir. Orjinal tarifi icin tiklayin

Malzemeler:
  • Yaklasik 2 su br un
  • 1 cay kasigi tuz
  • 2 tatli kasigi kabartma tozu (tepeleme degil)
  • 1 tatli kasigi karbonat (tepeleme degil)
  • 2 tatli kasigi tarcin  (tepeleme degil)
  • yarim tatli kasigi toz zencefil
  • 1 ve 1/4 su br sivi yag (1 su br kullandim ama bence bu bile fazla geldi)
  • 2 su br seker (1.5 su br kullandim bence buda fazla geldi 1 su br'dagindan biraz fazla yeterli)
  • 4 yumurta (3 adet kullandim)
  • 2 yemek kasigi tereyag
  • 2 su br rendelenmis havuc
  • 1 su br minik kirilmis ceviz
 Kremasi
  • yarim su br yumusamis tereyag
  • 1 su br krem peynir
  • 1 yemek kasigi sut
  • 1 cay kasigi vanilya
  • 450 gr pudra sekeri
Firin isisi, 350F veya 175D de pisirilecek

Yapilisi:
  • Un, tuz, kabartma tozu, karbonat, tarcin ve zencefili bir kap icinde iyice karistirin.
  • Baska bir kap icinde ise, seker, siviyag ve yumurtalari karistir. Eritilmis teryagini ekle, havucu ve cevizi ekleyip, en son unlu karisimi bosaltin ve karistirin.
  • Yaglanmis kalibiniza dokup yaklasik 40 dk pisirin.
  • Kremasi icin, mikserinizde tereyagini, krem peynirini, sutu ve vanilyayi iyice karistirin. Pudra sekerini ekleyin ve yine puruzsuzlesene kadar karistirin.
  • Kekinizi iyice soguttuktan sonra kremasini surun ve servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder