20 Mar 2013

Portakalli Irmik Tatlisi

Telefonumda arada sirada oynadigim bir oyun var ve esimle dun aksam iddaya girdik, eger oyunda benim best score puanimi gecerse ona istedigi tatliyi yapacagimi soyledim, heralde iyi kasindimm ki, gecmek icin istikrarla oynadi ve GECTI. Ilk basta secemedi ne yaptiracagini hehe kazandibi, tiramisu secenekler arasindaydi ve onlarin bir gece beklemesi lazim diye vazgecti. Daha sonra portakalli irmik tatlisinda karar kildi. Ben ise pasa pasa aksamin 9:30 unda tatli yapmak icin mutfaga girdim. Cikan sonuc iste karsinizda..

Muhallebinin orta katina kakaolu biskuvi dizmistim ama ustune muhallebiyi dokerken cok dikkatli olmadigim icin egri bugru kaldilar. Tat olarak ise guzeldi.

DSC05232

Malzemeler:
  • 1 kilo sut(4 su br)
  • 9 yemek kasigi irmik
  • 12 yemek kasigi toz seker(arttirabilirsiniz)
  • 1 adet portakal kabugu rendesi
  • 1 adet vanilya
  • 1 yemek kasigi tereyag
  • kakaolu biskuvi
Yapilisi:
  • Bir tencereye sutu, irmigi, sekeri ve portakal kabugu rendesini alip koyulasana kadar pisirelim.
  • Ocaktan almadan once vanilyayi ve tereyagini tencere alip tereyag eriyene kadar karistirin.
  • Uygun bir borcam yada kaliba muhallebinin yarisini bosaltin ve kakaolu biskuvileri uzerine dizin.
  • Diger yarisinida bosaltip ilk sicakligi cikinca uzerine tarcin, ceviz, biskuvi yada istediginizle susleyin.
  • Dolapta en az 3 saat bekleterek servis edin.
DSC05231


DSC05230

Alinti: http://www.nefisyemektarifleri.com/portakalli-irmik-tatlisi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder