27 Oca 2013

Portakal Dolgulu Kurabiye

Portakal seviyorsanız bunuda seveceksiniz. Pişerken mutfağınızdan gelen mis gibi portakal kokuları sizi mest edebilir.
Yaparken "acaba nasıl olur, yine risk aldım" diye hayıflanıyorken, çıkan sonuç ile utandım :-) Diğer sefere kakaolu deneyeceğim.
O yüzden tarifimi hemen arşivliyorum.
DSC04821

Malzemeler:
  • 125 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvı yağ (ben birkaç yemek kaşığı kadar attım)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1,5 çay bardağı toz şeker
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
  • 1 adet yumurta
  • aldığı kadar un (3 su br kadar)
İç malzemesi için:
  • yarım su br hindistan cevizi
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi (ben biraz daha fazla koydum)
  • 1 yumurta akı
Yapılışı:
  • İç malzemeleri haricindekileri yumuşak bir hamur yapın.
  • İç malzemelerini ayrı bir kapta karıştırın.
  • hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alın ve ortasını açıp 1 çay kaşığı kadar iç malzemeden koyun, büzerek kapatın.
  • 180 derecelik fırında altı hafif kızarana kadar pişirin.
DSC04836

DSC04820

Bu hali ise fırına girmeden once
DSC04791


6 yorum:

  1. Mmmmmmmmmm enfes bir koku geldi burnuma bende nerden geldi diyordummm ....ellerinize sağlık ... Sağlık ve afiyetleee

    YanıtlaSil
  2. Super gorunuyor! denemem sart! portakali ailecek cok seviyoruz :))) Thanks...

    YanıtlaSil
  3. dene kesınlıkle pışman olmayacaksın

    YanıtlaSil
  4. portakalllı herşeye hastayım. o kokusu hele.. ımmm.. bunu mutlaka denemeliyim :D

    YanıtlaSil
  5. Mutlaka dene canım harika bi tat bence...

    YanıtlaSil