11 Oca 2013

Hamburger

Nefis bir hamburger tarifi uzun süredir yemek tarifi vermiyordum daha doğrusu yapmadığım için veremiyordum bu iyi oldu ilaç gibi geldi. Tarifi 2. kez yapışım ve daha da yapmaya devam etmek istediğim için artık kayıt altına alınmasına gerek gördüm. Yine resimlerle anlatıcam tarifi bu şekilde eminim daha akılda kalıcı ve zevkli oluyor kendimden biliyorum.
Önce hamburgerimizin bitmiş hali :) Ekmeğini eşim özellikle bu şekilde istedi o yüzden hamuru merdane ile açıp tepsiye yaydım, pişirdim. Bu şekilde de çok güzel oldu. Hamurunun tarifi burda. Bir daha ki yapışımda pizza hamurunu denicem bakalım onu tecrübe ettiğimde farklarını yazarım. Pizza hamuru ise burda.
 DSC04699


Öncelikle bütün kullandığım malzemelerin hepsi burada. 1 yumurta, 1 soğan, 2 diş sarımsak(2 diş diye aldım 3 çıktı içinden), biraz kaşar, biraz rondodan geçirilmiş ekmek( resimde rondodan geçmemiş hali var), biraz süt, 200 gr kadar kıyma, tuz ve baharatlar.
DSC04653

Malzemeleri büyük kaseye alıp bir güzel karıştıryoruz.
DSC04668

Üzerini folyo ile sarıp bir müddet(bekletmesenizde olur) buzdolabında bekletiyoruz.
DSC04674

Ben tezgahımın üzerini alimünyum folyo ile kapattım ve köfte harcını üzerine döktüm yassılaştırarak yaydım ve büyük yuvarlak kurabiye kalıbı ile kestim. Bu son aşamasını fotolayamadım ellerim kıyma harcı ile haşir neşir olduğu için.
DSC04676

Kestiğim parçaları bir güzel tepsiye dizdim.
DSC04678

180 derece veya 350 F de köfteleriniz kızarana kadar pişirin. Bu görüntü biraz korkutucu olabilir ama sonrası çok daha güzel :D
DSC04686

Sofraya gitmeye hazırlar artık :D Yemeğin bir ucuna eşimin eli değmezse o yemek
lezzetlenmiyor yaaa :) :)
DSC04691

Eeee yarın iş var güç var o yüzden soğansız yedik :( ama domatesi, marulu unutmuyoruz :) Bu arada eller eşime ayak bana ait :D complex aileyiz biz :D
DSC04683

Afiyetler ballar şekerler olsunnn.
DSC04698

Son olarakta caaanımmmmmm eşimden gelen mis kokulu güllerle bitireyimm:)
DSC04638

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder