27 Kas 2012

The Chewy / Kurabiye

Türkçe ismine çevirmedim tam olarak neye karşılık geldiğini bilmiyorum ama "gevrek" gibi bir ismi oluyor. Bu ismide kullanmak istemiyorum çünkü yumuşak mis gibi bir kurabiye oldu.
İnternette, favori iron chefim olan Alton Brown'un en güzel, en çok oy alan kurabiyesini aradım, buldum ve denedim. İlk denemem olmasına rağmen tadını çok sevdim zaten yumuşak olması ile beni mest etti diyebilirim :) Tek sorun ise şekillendirmesini yapamadim ama olsun misafirlerim özelliklede çocuklar bayıldılar :) Tekrar yapacağım bu kurabiyeleri o zaman daha güzel fotolarla geleceğim İnşAllah.

 DSC03499

Malzemeler:
  • 2 stick tereyağ(yaklaşık 250 gr dan birazcık az)
  • 1,5 cup elenmiş un ( ben 2 su bardağı kullandım)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 4 yemek kaşığı beyaz şeker
  • 1 cup light esmer şeker (kurabiye rengini şekerden aldı)
  • 1 bütün yumurta
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı süt (doğru okuyorsunuz yemek kaşığı)
  • 1 pk vanilya
  • 1,5 cup damla çikolata (ben üzerine kullanmayı tercih ettim ama bir dahakine bu şekilde yapmıcam) ( ayrıca çikolata yerine istediğinizi kullanabilirsiniz yada daha az katabilirsiniz bana göre çikolata fazla geldiği için bu kadar kullanmadım)
Yapılışı:
  • Tereyağını eritin ve soğutun. Bütün malzemeleri (önce kurular sonra sıvılar) karıştırın.
  • Hamurunuzu 1 saat dinlendirin. (ben bu ayrıntıyı kaçırdım siz kaçırmayın!)
  • 375F de yaklaşık 180D oluyor heralde 15 dakika pişirin.
DSC03579


Kaynak: http://www.foodnetwork.com/recipes/alton-brown/the-chewy-recipe/index.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder