28 Kas 2012

Kıymalı ve Patatesli Börek

Patatesli böreği sevmeyenlerin bile severek yiyecekleri bir börek o kadar yani bence tabi :)

DSC03546
Malzemeler:
  • 9 yaprak baklava yufkası
Sosu için:
  • 1 yumurta (sarısını üzerine sürmek için ayır)
  • yaklaşık 1 kahve fincanından azcık fazla süt
  • yaklaşık 1 kahve fincanı sıvı yağ (yaklaşık diyorum çünkü yaparken göz kararı koydum)
  • 2 çimdik kabartma tozu
İçi için:

  • 1 adet patates rendesi
  • Bir avuç kadar kıyma
  • 1 büyük soğan
  • tuz, karabiber
  • (not: ben bu ölçülerin 2 katını kullandım iç malzemem arttığı için yarı miktarı yazıyorum)
Yapılışı:
  • Önce iç malzemeleri hazırlıyoruz ki soğusunlar, soğanı minik minik doğra ve güzelce kavur.
  • Üzerine patates rendesini dök sadece bir iki defa çevir ve kıymayı ekle.
  • Çok fazla pişirmeye gerek yok kıymanın rengi dönse yeterli, tuzunu karabiberini ekle yine bir karıştır ve soğumaya bırak.
  • Sos için bütün malzemeleri karıştır.
  • 9 yufkamız vardı bir üçer kat yapcaz yani 3 rulo olacak.
  • 2 yufkayı üstüste serin sosun 3 de 1 ini yufkanın üzerine yayın. Üstüne 1 yufka serin ve börek içinini yine 3 de 1ini yayın bir güzel.
  • Sağ ve sol kenarını azcık kıvırın ki kıyma olmayan o kısımlar kurumasın ve güzel dursun.
  • Diğer 6 yufka içinde aynı işlemleri yapın ve rulolarınızı dilediğiniz ebatta dilimlere ayırın.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş veya susam serpin.
DSC03535

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder