25 Kas 2012

Rulo Köfte / Meatloaf

Offf offfff azcık daha broilde tutaydım iyiydi. Azcık yanmışını ya da çok pişmişini seviyorum etin şöyle gevrek gevrek. Yine eşimin zevkine göre oldu off offfff :D

 DSC03473
Malzemeler:
  • Yaklaşık 300 gr kıyma( emin değilim iki dolu avuç diyin siz ona :D)
  • 1 kase kadar rondodan geçirilmiş ekmek
  • Yarım kase rendelenmiş kaşar(etiniz yagsiz ise koyun)
  • 1 yumurta(akını dışına sürecez ben onu unuttum)
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 büyük soğan ( sarımsakla beraber rondoda iyice küçültülecek)
  • Çeyrek bağ maydanoz (ben kurusunu kullandım o yüzden belli olmuyor)
  • karabiber,tuz,pulbiber
İçi İçin:
  • 2 adet haşlanmış yumurta
  • Haşlanmış mısır ve bezelye (konserve)
Tabaktaki Garnitür:
  • Haşlanmış brokoli ve fırınlanmış brokoli
  • Patates püresi
Yapılışı:
  • Büyük bir karıştırma kabına kıymanızı, ekmeklerinizi, kaşarınızı, yumurtanızın sarısını, soğan sarımsaklarınızı,  doğranmış maydanozunuzu ve baharatlarınızı ekleyin ardından bir güzel yoğurun.
  • İç malzemelerini küçük bir kaba alın. Normalde yumurta bütün halde koyuluyor ama 4 parçaya böldük, mısır ve bezelye ile karıştırdık.
  • Genişçe bir strech folyo serin üzerine kıymanızı alın. Kıymayı dikdörtgen ve ne çok ince, ne de kalın olacak şekilde şekillendirin. Ortasına ve uzun olan kenarına hazırladığımız içi bir güzel yerleştirin ve rulo yapın.
  • Üstüste gelen katını, alta gelecek şekilde tepsiye yerleştirin. Üzerine yumurta sarısı sürün ve folyo ile tepsiyi kapatın.  375 F de ya da 180 D de pişirin.
  • Yaklaşık 30 dk sonra folyoyu çıkarın ve üzerinin kızarmasını bekleyin buda yaklaşık 10- 15 dk sürüyor.
Brokolilerin yarısını biraz tuz ve baharat serperek etin yanında pişirdim.
DSC03458


Brokolinin diğer yarısınıda patatesle haşladım tabi patatesden çok daha kısa sürede piştiği için tek tek topladım.Servis etmeden önce limon ve tuzla dressing(sos) yaptım.
DSC03461

2 yorum: