18 Haz 2012

Butter Rolls / Poğaça



Türkiye'ye gidecek olan bir arkadaş için mini bir yolluk hazırladım, iyiki hazırlamışım yoksa bu tarifi uygulayamayacak ve böylesine güzel bir poğaça yapamayacaktım.
Poğaça, ilk lokmada anında Türkiye'de yediğim pastane poğaçalarının verdiği tadı verdi ben bile şaşırdım.
Tarifi ekmek yapma makinasının kılavuzundan buldum ve hamurunu ekmek makinasında yaptım ama istenirse elde de çok rahat aynı malzemelerle yapılabilir.

Malzemeler
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığından biraz az tuz
  • 2+3/4 su bardak un
  • 2 tatlı kaşığından biraz az kuru maya
  • 1/4 su bardağı ılık su
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağından biraz az ılık süt
  • 1/4 su bardağı tereyağ (~60gr yaklaşık)
Önce sıvıları sonra katıları makineye koyuyoruz ve dough ayarında  çalışıtırıyoruz.
Elde yapacaksanız unun ortasını açın ve tüm malzemeleri koyup yoğurun. Yumuşak bir hamur elde edene kadar iyice yoğurmak lazım. Sonra 1 saate yakın üzerini kapatarak mayalanmasını bekleyin. Hamur hazır hale gelince resimlerdeki  gibi şekillendirip 350F de yaklaşık 180 C de pişiriyoruz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder