20 Şub 2013

Cinnamon Buns / Tarcinli Corekler

DSC04915

Amerika' ya geldigimde cafelerde satilan  bu corekler cok ilgimi cekmisti hatta alip denemek istesemde cesaret edemedim hamurunu nasil yapiyorlar, icine ne koyuyorlar ustundeki sosun icinde neler vardir diye almadim. Nihayet kendim denedim cok da guzel oldu. Normalde hamur isi tatlilari sevmem, esim ise benden daha beter hic sevmez. Velhasil tarifi denememin ertesi gunu esimle telefonda konusurken bana yedin mi corekleri sordu neden diyince tadi daha da guzellesmis dedi :) guzel bir gelisme bu degil mi hehe
Tarifi resimdeki kitaptan yaptim.
DSC04920

Malzemeler:
  • 3 su br un
  • 3 yemek kasigi seker
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 su bardagi sicaga yakin ilik sut
  • 1 su bardagi ilik su
  • 2 tatli kasigi kuru maya
  • 1/4 su br sivi yag
  • ceyrek limon kabugu rendesi
Ic Malzemesi:
  • yarim su bardagi kahverengi seker
  • 3 minik cay kasigi tarcin
  • sivi yag veya eritilmis tereyag(hamura surmek icin
  • yarim su bardagi ceviz (istege bagli)
  • kuru uzum (istege bagli)
Pisirdikten sonra uzerine surmek icin:(krem peynir olmadigi icin ben farkli bir tarif uyguladim)
  • 60 gr kadar krem peynir
  • 1 yemek kasigi tereyag
  • yarim su bardagi seker
  • 1 cay kasigi vanilya
  • bir kac damla limon suyu
  • minicik cimdik tuz
DSC04904

Yapilisi:
  • Hamur icin once sivilar karistirin sonra kurulari ekleyin. Tahta kasikla butun malzemeler karisana kadar karistirin daha sonra elinize alip yogurun ve uzerini kapatarak hamur 2 kati olana kadar mayalandirin.
  • Hamur mayalaninca dikdortgen seklinde oklava ile acin resimde gorunen kalinlikta olmasi yeterli cok inceltmeyin.
  • Uzerine dokmek icin ic malzemelerini karistirin. Dikdortgen hamurun uzerine yagi surun ve ic malzemelerini yayin.
  • Uzun kenarini katlayarak rulo yapin ve 1 parmaktan daha kalin olacak sekilde kesin.
  • Uygun bir tepsiye dizin. Onceden isitilmis 177C (350F) da renkleri altin kahverengine donene kadar pisirin. Firindan almadan 10-15 dk once tepsiyi cevirin.
Uzeri icin su, seker ve limon suyunu karisitirip biraz pisirip uzerine surdum ama yukaridaki  verdigim tarif daha guzel yakisacaktir. Tarifte verdigim sos malzemeleri icin hepsini karistirip orta ateste biraz isitin ve sogutun. Servis etmeden once coreklerin uzerinde sosu gezdirin .
Benim rulomdan 21 tane corek cikti bu sayi hamur boyutunuz ve kesiminize gore degisecektir.

Firina girmeden onceki hali.
8130804a7a2511e2b4ee22000a1fbe6d_7

Bu da pismis ve hafif soslanmis hali.
c13644f47a2f11e2892d22000a1fb72b_7


2 yorum:

  1. tarçının kokusuna bayılan biri olarak çok beğendim tarifini, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim o zaman mutlaka denemelisin diyorum ;)

    YanıtlaSil