18 Eki 2012

Nefis Ispanaklı Börek ve Minik Starımız / Spinach Borek

Görüldüğü gibi börekler bir güzel kabardı pufdirik pufdirik oldular. Orjinal tarifi Muhterem'le Afiyetle blogundan. Benim yufka çok daha az olduğundan tarifi yarı yarıya uyguladım ama birkaç değişiklik yaptım yine.


Malzemeler:
  • 1 pk baklava yufkası 
İç harcı:   Klasik ıspanaklı harç

Sos için: 
  • 1 yumurta ve 1 yumurta beyazı (diğer sarı üzerine sürülecek)
  • 1 çay br süt
  • 1 çay br sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı kabartma toz
Yapılışı:
  • İki yufkayı üstüste ser, sosunu sür.diğer yufkayıda ser sosu sür.4 veya 5 kat kaç isterseniz ben dört yufka katıyla yaptım. En üste harcı yay ve kenarlarını içe kıvır, rulo yap. Kes tepsiye diz ve kalan yumurta sarısı sür. Pişir. 360 F da pişirdim yaklaşık 180 D ye geliyor heralde.

İşte minik starımızda Mahir Bera ne kadar tatlı değil mi insanın gördükçe ısırası öpesi işte bol bol mıncıklayası geliyor :) Kocaman bir MAŞALLAH bu minik kuzuya.




Kurban bayramında çocuklara dağıtılmak üzere hazırlanan hediye paketleri içinde neler yok ki :)




2 yorum:

  1. Evet, Ellerinize saglik... borekler hem hafif hem guzellerdi :) maalesef ben yufkayla arkadas olamadim:( sizin gibi ablam olduyaaa, bana yetar :)))

    YanıtlaSil
  2. Oyy canim benim, senin mantilarin yufkaya falan on basar hic merak etme. Allah razi olsun canim senden

    YanıtlaSil