17 Eki 2012

İki Renkli Kek



Artık kek yapacağım zaman tarif bakmıyorum o an elim nelere yönelirse, onları ekleyerek ve oranlayarak yapmaya başladım. Eskiden ne çok şaşırırdım nasıl tarife bakmadan kendileri uydurarak yaparlar diye şuan anlayabiliyorum neden olduğunu. Bir daha ki sefere içinin daha puf puf olması için kabartma tozunu daha fazla koyacağım.

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 2/3 cup süt
  • 1/2 cup sıvı yağ
  • 1 cup dan biraz az şeker
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu (diğer sefere bunu 2 katı arttıracağım)
  • 1 pk vanilya
  • 2 tatlı kaşığı kakao
  • aldığı kadar un
  • üzeri için çikolata parçacıkları (isteğe bağlı)
Yapılışı:
  • Önce kuru olan bütün malzemeleri karıştır unu ben önce 1.5 kap civarı koydum en son aşamalarda gerektikçe un ilavesi yaptım.
  • Yumurtayı köpük olana dek çırp. Yağı ve sütünü eklebir iki defa daha çırp.
  • Kuru malzemeleri sıvı karışıma ekle ve çırp.(kek hamurunu bu aşamada un ilavesi için biraz cıvık bırak çünkü kakao ekleyince hamur biraz daha katılaşıyor)
  • Kek hamurunu ikiye ayır ve bir kısmına kakao ekle, diğer kısmına yaklaşık birkaç yemek kaşığı un ekle.
  • Kek kalıbına hamurlarınızı istediğiniz şekilde döküp 360 F da pişirin.

1 yorum: