15 Eki 2012

Kısır (Turkish Bulgur Wheat Salad)

Benim memlekette  kısır'a "iç" denir ve asla sıcak su ile bulgur ıslatılmaz. Elinizi soğuk suyla ıslatarak, salçayla bulguru ezerek 10-15 dk boyunca yogurmanız lazım.

Ben bugün böyle mi yaptım hayırrr :) Artık yapanda kalmadı tabi annemler hariç. Ama o yapılan kısırların tadını alsaydınız sıcak suyla yapılan çok yavan gelirdi.

Tarifi nereden aldığımı hatırlamıyorum ama yine tarifi birebir olmadan kendime uyarlayarak yaptım. Sonuç mu? annemin "iç"leri kadar olmasada güzel oldu :)

Malzemeler:
  • 1 su bardağı köftelik bulgur (ince)1 su bardağı sıcak su
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 sap yeşil soğan
  • 1 adet orta boy domates
  • göz kararı limon suyu
  • yarım su bardağı zeytin yağı (cok daha az koydum malum kalori  meselesi)
  • bir kaç tane içine doğramalık kornişon turşu( salatalık, havuç, lahana vs)
  • 3-5 sap Maydanoz ( ben koymadım)
  • tuz, kırmızı biber ve karabiber
Yapılışı:
  • Bulguru geniş bir kaba alıyoruz, üzerine salçaları ve tuzu, baharatları katıp  sıcak suyu döküyoruz. Bir güzel karıştırıp üzerini kapatıyoruz ve 10- 15 dk dilendiriyoruz.
  • Bulgurumuz dinlenirken yeşil soğanı, domatesi, maydanoz ve turşularımızı doğruyoruz.
  • Dinlenen bulgurun üzerine doğarananları ekleyip özellikle yeşilliklerin üzerine gelecek şekilde yağımızı ve limon suyumuzu döküp bir güzel karıştırıyoruz. Çok bekletmeden afiyetle yiyoruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder