15 Tem 2013

Patates Corbasi

Oyle cok corba yapan ve bilen biri degilim. Nadir olarak corba tarifi bakarim ve daha nadir sekilde degisik bir tarif denerim. Bu corba icin iyiki bakmisim ve yapmisim diyorum. Seviniyorum cunku kisitli corba hazineme bir tane daha corba ekliyorum. Tarif icin www.tumayinmutfagi.com a tesekkur ederim.

Basta yaparken bloga ekliyecegimi hic dusunmemistim ama tadina bakinca bu enfes lezzeti eklemeliyim dedim ve cep telefonuyla fotografini cektim tabi haliyle guzel cikmadi resim.


IMG_3355

Malzemeler:
  • 2 adet orta boy patates
  • 1 adet kuru sogan
  • 2 corba kasigi un
  • 1 su br sut
  • 2 yemek kasigi sivi yag
  • 5 su br et suyu (et suyum 3 br cikti, kalan 2 brdagi normal su kullandim) (ya da 2 adet et bulyon)
  • tuz (bulyon kullanmadiysaniz)
Sosu icin:
  • 1 tatli kasigi kirmizi biber
  • 1 corba kasigi tereyag
Yapilisi:
  • Yemeklik dogranan soganlari sivi yada kavurun ve uzerine unu ilave edin.
  • Unun kokusu cikinca tencereye et suyunu yada normal 5 br suya katilmis, eritilmis bulyonu ekleyin.
  • Kup kup dogradiginiz patatesleride ekleyin (daha hizli pismesi icin kucuk dograyin) ve kaynatin.
  • Patatesler yumusayinca blendirla puruzsuz hale getirip sutunu ekleyin.
  • Bulyon eklemediyseniz tuzunu atin.
  • Bu sekilde altini biraz kisarak 10 dk daha kaynatin.
  • Sos tavasinda, tereyagini eritip, kirmizi biberinizi ekleyerek yakmadan yaga yedirin ve ocagi kapatin.
  • Sosu corbanizin uzerine dokerek servis edin. (ben tamamini corbaya karistirmayi tercih ettim)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder