12 Nis 2013

Kuru Uzumlu Kek

Kesinlikle harika bir tarif, "Best of Turkish Cooking" kitabindan aynen ama yari olcuyle uyguladim.
DSC05542
Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1,5 cup seker
  • 1 cup yogurt
  • 125 gr tereyag
  • 3 cup un ( dikkatlice yavas yavak ekleyin fazla gelebiliyor)
  • 1 tsp vanilya ( 1 paket)
  • 1 tsp kabartma tozu ( 1 paket)
  • 1 portakal rendesi (limonda olabilir)
  • kuru uzum (ben yarim olcu icin yaklasik 1 dolu avuc kadar kullandim)
Yapilisi:
  • Yumurta ve sekeri en az 8-10 dk cirpin (ben o kadar dayanamadim 6 dk cirpabildim).
  • Yogurdu ve tereyagi ekleyin (cirpmayin).
  • Unu, kabartma tozunu ve vanilyayi eleyerek ekleyin ve cok cirpmadan yavas bir sekilde karistirin.
  • Kuru uzumu ve  portakal rendesini ekleyip tekrar karistirin.
  • 170 C yada 340 F de kurdan testini gecene kadar pisirin (yaklasik 40-45 dk)
  • Ilk sicakligi cikip ilidiktan sonra kesip servis edebilirsiniz.
Not: Bu keki, cikolata parcaciklari, kuru incir, kayisi, elma portakal ve ceviz gibi istediginiz malzemeyi ekleyek yapabilirsiniz.

DSC05537

Bir kac gun sonra bende yabanci arkadaslar icin baklava ve bi kac guzel ikramlar yapcam insallah.
Zengin bir post geliyor. Coming soon. Simdilik karsi komsumdan gelen baklava postu bitirelim. 
DSC05554

4 yorum:

  1. ellerine sağlık...
    çayda var mı? :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de geliyorum o zaman :)) Madem çay da hazır ..
    Ellerine sağlık..çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhabbetin lezzeti daha da artacak o zaman :) Cook tesekkur ederim :)

      Sil