11 Eyl 2012

Cevizli Kahveli Kek / Coffee Cake with Walnut



Orjinal tarifi budur ama kekden gelen yoğun kahve tadı hoşuma gitmedi diğer sefere kahveyi azaltacağım ya da sıvı olarak kullanacağım. 
Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su br toz şeker
  • 125 gr margarin (1 stick kullandım)
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 çorba kaşığı türk kahvesi
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • Alabildiği kadar un ( yaklaşık 2 su br kadar)
Kreması için:
  • 2 su br süt
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1 çorba kaşığı prinç unu (bunun yerine tekrar nişasta kullandım)
  • 1 çorba kaşığı un (koymayı unuttum :) 
  • 1 pk vanilya
Karameli için(ben yapmadım):
  • 1 çay br toz şeker
  • yarım çar br su
Üzeri için:
  • Yaklaşık 1 küçük kase ceviz
Yapılışı:
  • Kek için önce fırını 350F (yaklaşık 170 derece) de açın.
  • Yumurta ve şekeri iyice çırpın.
  • Kakao, kahve, eritilmiş yağını katıp karıştırın. Diğer malzemeleride ekleyip karıştıralım.
  • Kullanacağımız kalıba döküp ısıtılmış fırında pişirelim.
  • Kek pişerken kremanın bütün malzelerini katıpsürekli karıştırarak, koyulaşana kadar pişirelim.
  • Pişen kekin üzerine kremamızı yayıp, ceviz serpelim.
  • Küçük bir tavada karamel malzemelerini katıp karameli yapalım ve çok bekletmeden cevizin üzerine dökelim.


Kaynak: http://www.oktayustam.com/tarifler/4683-cevizli_kahveli_kek.html

2 yorum:

  1. Yaptığım kekten bana gına geldi.
    Evdeki bitsin bunu kesin deneyeceğim.
    Yaw 8. uyen olarak, bana acaba nasıl yazılarını katagoriliyorsun anlatabilirmisin.

    Pencereyi aç deme, açarım pencereyi atlarım bak.

    Cahil anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  2. ya bende cok kafa patlattim netten arastirdim sonra bu siteden buldum aynen adresi veriyorum acik sekilde anlatmis umarim yardimci olur.
    Bu arada keke turk kahvesini yari yariya azalt bence cunku yogun geliyor ya da bana oyle geldi dene iste :)

    YanıtlaSil