17 Haz 2013

Beşamel soslu fırında karnabahar

Bugün markete girerken aklımda, her kadının problemi olan "akşama ne yapsam?" sorunsalı hakimdi. Kabak yada değişik güzel bir sebze bulursam onu yaparım diye düşünürken, marketteki bir çok sebzenin taze olmadığını gördüm. Bir tek karnabahar bana yerinden çipil çipil, taze taze baktı bende günün sebzesi sen oldun diyerekten kaptım baharımı. (Bu arada karnabahar seçerken, rengi beyaza yada fildişine en yakın olanı seçmek gerekiyor.) Karnabahar bir çok evde olduğu gibi bizde de öyle çok sevilen yenilen bir sebze değil malesef. Ama ama bu tarif ezber bozacak cinsten, ben çok beğendim. Haydi tarife geçelim.

 DSC06765

 DSC06771

Malzemeler:
  • 1 orta boy karnabahar
  • 150 gr kıyma (ben eklemedim)
  • 2 yemek kaşığı salça (biber domates karışık olabilir)
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 adet soğan
  • bir tutam maydanoz(ben eklemedim)
  • sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı tepeleme un
  • 2 su br süt
  • tuz
  • karabiber
  • kaşar rendesi
Yapılışı:
  • Karnabaharları diri kalacak şekilde haşlayın.
  • Tavaya sıvıyağı koyun, doğradığınız biberi ve soğanı ekleyin kavurun, salçasını ekleyin, çok az da su ekleyerek kıvamını açın. Tuzunu, karabiberini ekleyin.
  • Beşamel sos için; tereyağda unu hafif kavurun ve sütü ekleyip kıvamı birazcık koyulaştırın.
  • Tepsinize önce karnabaharları, sonra salçalı sosu ve en üste beşamel sosu dökerek fırında pişiriyoruz.
  • Piştikten sonra, üzerine kaşar rendesi serpin ve kaşarlar eriyip kızarana kadar tekrar fırına sürün.
 DSC06759

Tarifin buradan aldım.


2 yorum:

  1. Bugun bu tarifi denedim sonuc ENFESSSS BI LEZZET.Karnabahar icin bu cumleyi kuracagim aklimin ucundan dahi gecmezdi ama basamel sos karnabahara cok yakisiyormus misafirlerimde cok begendi. tarif defterinde yerini aldi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun canımmm, çok sevindim denemne ve beğenmene :)

      Sil